کسری اعتبار پروژه های احیای دریاچه ارومیه تامین شد

مهاباد – بالویز” سفیر- استاندار آذربایجان غربی از تامین کسری اعتبار پروژه های احیای دریاچه ارومیه  و افتتاح پروژه های بزرگ تا پایان سال خبر داد به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز  محمد مهدی شهریاری ،اظهار داشت : کسری اعتبار پروژه احیای دریاچه ارومیه با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه […]

مهاباد – بالویز” سفیر- استاندار آذربایجان غربی از تامین کسری اعتبار پروژه های احیای دریاچه ارومیه  و افتتاح پروژه های بزرگ تا پایان سال خبر داد

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز  محمد مهدی شهریاری ،اظهار داشت : کسری اعتبار پروژه احیای دریاچه ارومیه با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شد و بیش از سفر به استان نیز دستور پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه‌ها توسط ایشان داده شده بود.

وی خاطر نشان کرد: بودجه کامل احداث تونل کانی سیب تأمین شده و تا پایان آذر ماه پروژه تکمیل و در دی ماه بهره برداری خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان این که سالانه در مجموع ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد چپرآباد و تصفیه خانه ارومیه وارد دریاچه می‌شود افزود: با اتمام پروژه‌های احیا و در صورت مناسب بودن بارندگی‌ها سالانه ۲ تا ۳‌ میلیارد مترمکعب آب وارد دریاچه می شود.

شهریاری با اشاره به تصمیم دولت در مورد اتمام پروژه‌های بزرگ استانی نیز تأکید کرد: تأمین اعتبار ۱۰ پروژه بزرگ در استان که پیشرفت خوبی دارند با نظر مساعد ریاست سازمان برنامه و بودجه انجام شده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسند. تالار بزرگ ارومیه، پایانه مرزی سرو، پتروشیمی میاندوآب، اتمام ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر، ۴۰ کیلومتر از کریدورشمال- جنوب و ۳۰۰ کیلومتر آسفالت جاده های روستایی جزو پروژه‌های بزرگی است که به مرور به صورت ویدیو کنفرانس توسط ریاست جمهوری افتتاح خواهند شد.

شهریاری با مقایسه وضعیت دریاچه ارومیه در مقایسه با گذشته گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و بارندگی‌های اخیر وضعیت نسبت به دو سال گذشته بهبود یافته و استقبال مردم حاکی از رضایت عمومی از اقدامات صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در آینده نزدیک سفر دیگری به استان خواهد داشت گفت: در سفر آینده ریاست سازمان برنامه و وبودجه کشور تفاهمنامه احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی در استان با ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به امضا خواهد رسید.

” شهریاری”  خاطر نشان کرد:پروژه های بزرگ استانی تا پایان سال ۹۹ افتتاح خواهد شد

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز – ۹۹/۰۳/۲۳ – ج – ۱۹:۴۵