سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از ماسک در اماکن عمومی تاکید کرد

مهاباد –بالویز” سفیر“ – سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر استفاده از ماسک در جاهایی که امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد، تاکید کرد. به گزارش سرویس وبگردی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ”  تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از تغییر توصیه‌های این سازمان  خبر داد و گفت: این سازمان در حال حاضر به […]

سازمان جهانی بهداشت

مهاباد –بالویز” سفیر – سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر استفاده از ماسک در جاهایی که امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد، تاکید کرد.

به گزارش سرویس وبگردی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ”  تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از تغییر توصیه‌های این سازمان  خبر داد و گفت: این سازمان در حال حاضر به افراد توصیه می‌کند در مناطقی که انتقال کووید-۱۹ گسترده است، حتماََ از ماسک استفاده کنند

وی با بیان این که در مکان‌هایی مانند وسایل حمل و نقل عمومی یا فروشگاه‌ها که امکان حفظ فاصله اجتماعی وجود ندارد، افراد باید حتماََ از ماسک‌ استفاده کنند، افزود: افراد بالای ۶۰ سال یا افرادی که دارای مشکلات و بیماری‌های خاص هستند باید به طور ویژه از ماسک‌های پزشکی استفاده کنند.

با وجود این سازمان  پیش‌تر اعلام کرده بود استفاده از ماسک برای افراد عادی موثر نیست، کشورهایی در سراسر جهان به استفاده از ماسک رو آورده بودند. برای مثال در انگلیس پس از تجدید نظر بوریس جانسون در مورد تاثیر استفاده از ماسک از ۱۵ ژوئن افراد ملزم به استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی شدند.

سازمان جهانی بهداشت (به انگلیسی: World Health Organization) یا به اختصار، دابلیواچ‌او (WHO)؛ یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد است که نقش یک مرجعیت سازمان دهنده را بر بهداشت جامعهٔ جهانی ایفا می‌کند. این آژانس در ۶ آوریل سال ۱۹۴۸ در ژنو (واقع در سوییس) تأسیس شد و حکم سرپرستی و منابعش را از سازمان بهداشت سابق، که خود آژانسی در جامعه ملل بود برگرفت.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” – ۹۹/۰۳/۲۲ پ ۱۴:۲۳