بیش از ۶۱هزار نوآموز آذربایجان غربی در طرح سنجش سلامت ارزیابی می شوند

مهاباد – بالویز” سفیر” رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی،گفت:بیش از ۶۱ هزار نوآموز ، مرداد ماه امسال در طرح سنجش سلامت جسمانی و تحصیلی ارزیابی می شوند. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز”  «عیسی محمدی» با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از […]

مهاباد – بالویز” سفیر” رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی،گفت:بیش از ۶۱ هزار نوآموز ، مرداد ماه امسال در طرح سنجش سلامت جسمانی و تحصیلی ارزیابی می شوند.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز”  «عیسی محمدی» با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه در استان آغاز می‌شود؛ اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از اول مهر نیز بسته به شرایط و موافقت ستاد کرونا سنجش حدود ۱۱هزار نفر نو آموزان پیش دبستانی نیز شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نوبت دهی برای حضور نوآموزان در مراکز سنجش سلامت بعد از ثبت نام در مدارس و از نیمه دوم تیر ماه خواهد بود؛ افزود: طرح سنجش در دو سطح اولیه و تخصصی انجام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه به نقش اجرای این طرح در موقعیت تحصیلی نوآموزان اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست نوآموزان در قالب این طرح از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، قد و وزن، دهان و دندان و اختلالات جسمی و حرکتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

محمدی با بیان اینکه در صورت عدم وجود مشکل در پاسخگویی به سوالات از سوی نوآموزان، والدین این نوآموزان می‌توانند اقدام به ثبت نام آنها در مدارس عادی کنند، افزود: در صورت عدم پاسخگوی، نوآموز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و ارزیابی‌ها به صورت تخصصی انجام خواهد شد و بسته به نوع مشکل در مدارس عادی یا استثنایی ثبت می‌شوند و بعد از اتمام مراحل سنجش خانواده های گرامی به پایگاه های سلامت  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و تحت معاینات پزشکی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی ۴۵ پایگاه سنجش سلامت در سطح استان، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی تلاش شده تا تمهیدات لازم و شرایط مناسب برای حضور والدین و نوآموزان در این پایگاه  ها پیش بینی شده و روزانه فقط بیست نو آموز  به فاصله های زمانی نیم ساعت نوبت دهی وارزیابی خواهند شد .

محمدی گفت: از اولیا گرامی خواهش می شود حتما در  روز و ساعت تعیین شده به پایگاه مراجعه نمایند تا همکاران پایگاه سنجش بتوانند با رعایت پروتکلهای بهداشتی این عزیزان را مورد ارزیابی قرار دهند؛ در صورت عدم مراجعه در زمان تعیین شده خانواده ها مجبور به پرداخت هزینه ثبت نام مجدد به مبلغ ۲۰هزار تومان خواهند بود .

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید بر اهمیت انجام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان، گفت: اجرای اصولی این طرح با تعامل و همکاری اولیا نوآموزان در افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت آموزشی بسیار مؤثر است.

در سال گذشته ۶۱هزار و ۵۴۵نوآموز در قالب این طرح مورد سنجش سلامت قرار گرفتند که از این تعداد ۴۹هزار و ۷۱۹نفر دانش آموزان بدو ورود به مدرسه و ۱۱هزار و ۸۲۶ نفر نیز پیش دبستانی بودند.

گفتنی است مدارک لازم برای انجام سنجشسلامت نوآموزان به شرح ذیل می باشد:

۱-شناسنامه نوآموز و اولیا

۲- معرفی نامه و فرم نوبت دهی که مدیر مدرسه مهر کرده  و به اولیا تحویل خواهد داد.

۳- کارت واکسیناسیون که بهتر است تا آنزمان تکمیل شده باشد.

۴-مبلغ ۴۰هزار تومان پول که با دستگاه کارتخوان پرداخت خواهد شد.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” – ۹۹/۰۳/۲۰- ۱۹:۴۳