آتش سوزی مراتع روستای قره بابا تکاب مهار شد

مهاباد – بالویز ” سفیر” رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب گفت:آتش سوزی در مراتع روستای قره بابا بخش مرکزی تکاب مهار شد  به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “  فاضل سلامی،اظهار داشت : ۲هکتارو۳۰۰۰مترمربع  از مراتع روستای «قره‌بابا» از توابع بخش مرکزی این شهرستان طعمه حریق شده و به‌طور […]

مهاباد – بالویز ” سفیر” رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب گفت:آتش سوزی در مراتع روستای قره بابا بخش مرکزی تکاب مهار شد 

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “  فاضل سلامی،اظهار داشت : ۲هکتارو۳۰۰۰مترمربع  از مراتع روستای «قره‌بابا» از توابع بخش مرکزی این شهرستان طعمه حریق شده و به‌طور کامل در آتش سوخت.

سلامی ” افزود: آتش سوزی در مراتع روستای قره بابا در مساحت۲/۳ هکتار که توسط تعدادی از  اهالی ، دهیار  روستا و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تکاب با همکاری شرکت قره پولاد خاموش گردید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب بیان کرد: این مراتع که در ۱۸ کیلومتری تکاب واقع است، بر اثر بی‌احتیاطی تعدادی افراد ناشناش طعمه حریق شد.

فاضل سلامی افزود:شهروندان در صورت تردد و تفریح در طبیعت از رها کردن خاکستر آتش و ته سیگار و کشاورزان منطقه نیز از آتش زدن کاه در  زمین زراعی خود بعد از برداشت محصول باید به‌ طور جد خودداری کنند.

تکاب یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است. این شهر از سمت شمال به شهرستان چاراویماق در استان آذربایجان شرقی، از سمت جنوب به شهرستان‌های سقز و بیجار در استان کردستان، از سمت شرق به شهرستان ماه نشان در استان زنجان و از سمت غرب به شهرستان شاهین‌دژ و شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی محدود شده‌است.

شهرستان تکاب بنابر قانون تقسیمات کشوری در سال ۱۳۸۵ خورشیدی، مشتمل بر دو بخش به نام‌های مرکزی و تخت سلیمان، با یک شهر و ۶ دهستان بوده‌است.

مهاباد – پایگاه خبر تحلیلی ” بالویز” – ۹۹/۰۳/۲۰ -۱۷:۰۰

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)