برداشت گل محمدی از سطح اراضی زیر کشت درشهرستان شاهیندژ آغاز شد

مهاباد – بالویز “سفیر- مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ گفت : برداشت گل محمدی از سطح ۱۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول آغاز شد  به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” سعید خدایی با بیان اینکه  ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت  گل محمدی است اظهار داشت : […]

مهاباد – بالویز “سفیر- مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ گفت : برداشت گل محمدی از سطح ۱۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول آغاز شد 

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” سعید خدایی با بیان اینکه  ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت  گل محمدی است اظهار داشت : میانگین برداشت گل محمدی در این شهرستان امسال ۳٫۵ تن در هر هکتار برآورد شده است که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۵ تن گل محمدی  برداشت شود.

وی با اشاره به اینک ۱۰ هکتار آن به صورت نهال و غیر بارور است ادامه داد: توده‌های محلی، خوی و کاشان از جمله ارقام گل محمدی کشت شده در شاهین‌دژ است.

خدایی با بیان اینکه برداشت این محصول یک ماه طول می‌کشد، اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از شهروندان از مرحله کشت تا برداشت گل محمدی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ یادآور شد: از تولید گیاهان دارویی توسط کشاورزان و متقاضیان کشت این نوع محصول با ارایه تسهیلات اعتباری حمایت می شود.

خدایی افزود: در دوره کم شدن منابع آب و مشکلات حوضه آبریز دریاچه ارومیه، تغییر الگوی کشت ضروری بود و در همین راستا ترویج محصولات کم‌آب‌بر و مناسب با شرایط اقلیمی منطقه به‌ویژه گل محمدی در دستور کار و اولویت این سازمان قرار گرفته است.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۶۵ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی هم به صورت آبی کشت می‌شود.

شهرستان شاهیندژ یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” – ۹۹/۰۳/۱۹ – ۰۹:۵۸

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)