بیش از ۷۰ هزار قطعه طیور بومی در بوکان عليه بيماري نيوكاسل ایمن سازی شد

مهاباد – بالویز ” سفیر” – رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان بوكان گفت : ۷۳۷۱۵ قطعه طیور بومی روستاهاي تابعه بوكان عليه بيماري نيوكاسل ایمن سازی شد  به گزارش سرویس سلامت ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ طرح ملي واكسيناسيون نيوكاسل به صورت رايگان و با هدف پيشگيري و كنترل اين بيماري در جمعيت طیور […]

مهاباد – بالویز ” سفیر” – رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان بوكان گفت : ۷۳۷۱۵ قطعه طیور بومی روستاهاي تابعه بوكان عليه بيماري نيوكاسل ایمن سازی شد 

به گزارش سرویس سلامت ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ طرح ملي واكسيناسيون نيوكاسل به صورت رايگان و با هدف پيشگيري و كنترل اين بيماري در جمعيت طیور بومی و به تبع آن جلوگيري از انتقال بيماري به واحدهاي صنعتي و حفظ و حراست از سرمايه ملي اجرا گرديد.

” اسماعيل محمدياني”  اظهار داشت :  تعداد ۷۳۷۱۵ قطعه طيور بومي روستاهاي تابعه شهرستان عليه بيماري ويروسي نيوكاسل واكسينه شدند.

و ی با اشاره به اینکه در اين طرح كه به صورت رايگان و با استفاده از توان بخش دولتي از مورخه ۹۹/۰۲/۱۰ شروع   و در مورخه ۹۹/۰۳/۱۰ به پايان رسيد افزود : ۳۹ روستاي مهم و پر جمعيت از لحاظ تعداد طيور بومي ، پر خطر از لحاظ بيماري نيوكاسل و روستاهاي اطراف مرغداريها كه با درگير شدن به اين بيماري مي توانستند بيماري را به واحدهاي صنعتي منتقل كنند تحت پوشش واكسيناسيون نيوكاسل قرار گرفتند.

بيماري نيوكاسل جزو بيماريهاي ويروسي است كه انواع پرندگان اهلي و وحشي را درگير مي كند اين بيماري از طريق هوا ، آب آشاميدن آلوده ، ترشحات و فضولات پرندگان آلوده به طيور سالم منتقل مي شود و معمولاً تلفات زيادي در طيور ايجاد مي كند.

طرح ملي واكسيناسيون نيوكاسل به صورت رايگان و با هدف پيشگيري و كنترل اين بيماري در جمعيت طيور بومي و به تبع آن جلوگيري از انتقال بيماري به واحدهاي صنعتي و حفظ و حراست از سرمايه ملي اجرا گرديد.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ”  – ۹۹/۰۳/۱۵ – ۲۱:۰۵