خسارت ۲۱۰ میلیارد ریالی کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان غربی

مهاباد- بالویز”سفیر” – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان غربی ، گفت : کرونا ۲۱۰ میلیارد ریال به اصحاب فرهنگ‌ و هنر آذربایجان‌غربی خسارت وارد کرد به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ حجت‌الاسلام ناصر خدایاری اظهار داشت: اصحاب فرهنگ و هنر و موسسات قرآنی آذربایجان غربی نیز […]

مهاباد- بالویز”سفیر” – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان غربی ، گفت : کرونا ۲۱۰ میلیارد ریال به اصحاب فرهنگ‌ و هنر آذربایجان‌غربی خسارت وارد کرد

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ حجت‌الاسلام ناصر خدایاری اظهار داشت: اصحاب فرهنگ و هنر و موسسات قرآنی آذربایجان غربی نیز همانند سایر مشاغل متضرر از شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شدند.

وی افزود: برآورد اولیه حجم خسارت وارده بر حوزه فرهنگ‌وهنر، رسانه و موسسات قرآنی ۱۲۰ میلیارد ریال گزارش شده بود که پس از بررسی برآورد دقیق در مرحله دوم، حجم خسارت  ۲۱۰ میلیارد ریال  گزارش شد که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعکس شد.

وی با بیان اینکه حجم خسارت وارد شده به اصحاب فرهنگ و هنر در کشور به دلیل بیماری کرونا، ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده ‌است افزود: به‌طور قطع برآورد این میزان و حجم خسارت بی‌پاسخ نخواهد ماند و در قالب تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض و معافیت حق بیمه بخش‌هایی از آن جبران خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌آذربایجان‌غربی ادامه داد: نشست‌های مکرری با جامعه هدف، موسسات و انجمن‌ها جهت راستی‌آزمایی میزان خسارت و حجم برآوردها برگزار شده و تصویر روشن‌تری از حجم خسارت وارد شده اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام خدایاری اضافه کرد: «کرونا» نه تنها یک بیماری نبوده بلکه بحران اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن تبعات نامطلوبی در بسیاری از بخش های مختلف جامعه به دنبال داشته است به طوری که اقشار و صنوف مختلفی در کشور آسیب‌های ناشی از این بیماری را تجربه کرده‌اند.

وی بیان کرد: در این میان هنرمندان، نویسندگان، چاپخانه‌داران، صاحبان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، روزنامه نگاران، ناشران، انجمن های موسیقی، موسسات قرآنی، موسسات فرهنگی، سینماها، اهالی تئاتر و تمامی صنوفی که به نحوی در تولید محصولات فرهنگی هنری نقش داشتند، از این وضعیت متضرر شده‌اند.

وی در خصوص برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان نیز افزود: مسئله شناسی از مهمترین ارکان تشکیل و برگزاری جلسات این شوراست و در همه مسایل و به‌خصوص در حوزه جهش تولید نیز نقش حوزه فرهنگ بسیار بااهمیت است.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۳/۱۰ – ۱۶:۵۵