معاون وزیر کار: ظرفیت‌های توسعه سردشت در طرح آمایش سرزمین لحاظ شده است

مهاباد- بالویز ” سفیر” معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، گفت : ظرفیت‌های توسعه سردشت در طرح آمایش سرزمین لحاظ شده است به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ حجت‌الله میرزایی ” اظهار داشت : ظرفیت‌های توسعه این شهرستان در قالب این طرح به‌خوبی لحاظ شده […]

مهاباد- بالویز ” سفیر” معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، گفت : ظرفیت‌های توسعه سردشت در طرح آمایش سرزمین لحاظ شده است

به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ حجت‌الله میرزایی ” اظهار داشت : ظرفیت‌های توسعه این شهرستان در قالب این طرح به‌خوبی لحاظ شده است.

”  میرزایی ”   در جلسه مشورتی با مسوولان سردشت افزود : موضوع بیکاری و بیماران شیمیایی از موضوعاتی است که در آمایش سرزمینی این شهرستان مورد بحث است.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح آمایش سرزمینی سردشت مشخص شده که در کنار وجود بیکاری در این شهرستان، فرصت‌های توسعه‌ای بسیار خوبی هم وجود دارد.

وی یکی از پیامدهای توسعه‌نیافتگی در مناطق مرزی را رواج پدیده کولبری در این مناطق عنوان کرد و ادامه داد: باید با توجه به استعدادها و پتانسیل‌ها راهکارهای برای مقابله توسعه‌نیافتگی تمهید شود.

فرماندار سردشت نیز در این جلسه گفت: سردشت اولین شهر مسکونی قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان است.

اقصی نخشی‌پور با اشاره به اینکه به خاطر فقدان زیرساخت‌های صنعتی، بیکاری در سردشت وجود دارد، افزود: از ۵۳ واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی سردشت بیش از ۲۰ واحد در حال رکود قرار دارد.

وی اضافه کرد: ۲ معدن طلا و سنگ آهن در سردشت وجود دارد که باید واحدهای فرآوری و صنایع جانبی در کنار آن ایجاد شود.

وی اظهار داشت: اقتصاد مرز سهل الوصول‌ترین اقدام برای ایجاد اشتغال است و دلیل آن هم وجود ۱۱۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

وی در خصوص صادرات صورت گرفته از طریق بازارچه مرزی کیله سردشت بیان کرد: صادرات از این مرز طی سال گذشته نسبت به سال پیش از آن، ۲۴۰ درصد افزایش یافت و به ۳۵۰ میلیون دلار رسید.

فرماندار سردشت گفت: هم اکنون ۱۸ هزار کارت کولبری به عنوان فرصت اشتغال صادر شده که فعال کردن آنها می‌تواند بر رفع بیکاری این شهرستان اثرگذاری خوبی داشته باشد و زمینه ساز کار برای آنها باشد

مرز کیله و معابر مرزنشینان، بازارچه مرزی، پتانسیل های صنعت کشاورزی، دامداری، باغداری، زنبور عسل، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، اشتغال پایدار روستایی و ایجاد واحد های تولیدی در شهرک صنعتی و سطح شهرستان از مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۳/۰۹ – ۱۷:۰۳

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)