هتل‌ها و اماکن اقامتی آذربایجان‌غربی پس از ماه مبارک رمضان بازگشایی می‌شود

مهاباد – بالویز” سفیر”مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی،گفت: هتل‌ها و اماکن اقامتی آذربایجان‌غربی پس از ماه مبارک رمضان بازگشایی می‌شود به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ” جلیل جباری  اظهار داشت : فعالیت هتل‌ها و اماکن اقامتی استان طبق مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و ستاد استانی، […]

مهاباد – بالویز” سفیر”مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی،گفت: هتل‌ها و اماکن اقامتی آذربایجان‌غربی پس از ماه مبارک رمضان بازگشایی می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ” جلیل جباری  اظهار داشت : فعالیت هتل‌ها و اماکن اقامتی استان طبق مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و ستاد استانی، پس از ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

در راستای رعایت موارد لازم به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، هیات نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی و شبکه بهداشت و درمان بر فعالیت این مراکز نظارت خواهند کرد.

بازگشایی اماکن اقامتی و هتل‌ها به معنی از سرگیری جشن و مراسم جمعی نبوده و هرگونه تجمع و برپایی جشن و میهمانی در هتل‌ها ممنوع است و مهمانسراهای دستگاه‌های دولتی هنور مجاز به پذیرش مسافر نیست.

وی با اشاره به اینکه بر اثر شیوع بیماری کرونا ضرر قابل توجهی متوجه بخش گردشگری آذربایجان‌غربی شده بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا اوایل اردیبهشت سال جاری، ۴۲۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری این استان خسارت وارد و موجب تعدیل نیرو در این بخش شده است.

وی اظهار داشت: حدود ۲۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از میزان خسارت‌ مربوط به حوزه صنایع دستی است و پیگیری برای جبران بخشی از این خسارت از طریق اعطای تسهیلات حمایتی و ارزان قیمت در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

این استان همچنین دارای بیش از ۳۶ هتل، ۵۳ مهمانپذیر، ۶ اقامتگاه بوم‌گردی، ۸۲ دفتر خدمات گردشگری، ۴۳ واحد پذیرائی بین راهی، یک سفره خانه سنتی، ۲ مجتمع گردشگری و ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ – ۹۹/۰۳/۰۵ – ۱۷:۲۵