اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده در خانه‌ها یا در فضای باز برای کشتن ویروس کرونا، بی‌تاثیر است

مهاباد – بالویز -سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد كه اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده در خانه‌ها یا در فضای باز برای کشتن ویروس کرونا، بی‌تاثیر است  به گزارش سرویس بین الملل ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “  این سازمان، اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده برای کنترل ویروس کرونا را ایده بدی خواند و تاکید کرد که مطالعات […]

مهاباد – بالویز -سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد كه اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده در خانه‌ها یا در فضای باز برای کشتن ویروس کرونا، بی‌تاثیر است 

به گزارش سرویس بین الملل ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “  این سازمان، اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده برای کنترل ویروس کرونا را ایده بدی خواند و تاکید کرد که مطالعات نشان می‌دهد؛ تلاش برای پاشیدن مواد ضدعفونی‌کننده یا سایر مواد شیمیایی در یک مکان بر ویروس کرونا بی‌اثر است. سازمان بهداشت جهانی گفت که این امر درباره اشعه ماوراءبنفش نیز صدق می‌کند.

به گفته این سازمان، علاوه بر آن، مواد ضدعفونی‌کننده ممکن است برای چشم، تنفس و پوست انسان خطر داشته باشد. مه‌آلود کردن فضا با برخی مواد شیمیایی مانند فرمالدئید و کلرها یا ترکیبات آمونیوم کواترنر، به دلیل اثرات منفی، توصیه نمی‌شود.

این در حالی است که برخی دولت‌ها خیابان‌ها را مه‌آلود کرده‌اند و بعضی از گروه‌ها در حال شستشوی پیاده‌روها هستند، اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که این اقدامات بیهوده است.

این سازمان در ادامه توضیح داد که اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده در فضای باز مانند خیابان‌ها یا بازارها، برای کشتن ویروس COVID-19 یا سایر عوامل بیماری‌زا نیز توصیه نمی‌شود زیرا مواد ضدعفونی‌کننده توسط گرد و غبار غیرفعال می‌شوند و نمی‌توان همه مواد آلی موجود در این محیط‌ها را پاکسازی کرد.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “  – ۹۹/۰۳/۰۵ – ۱۴:۱۰