آذربایجان غربی وضعیت و شاخص فلاکت آن کمتر از میانگین کشوری است

 مهاباد – بالویز” سفیر “ بر اساس داده های اعلام شده از سوی مرکز آمار کشور ، آذربایجان غربی وضعیت و شاخص فلاکت آن کمتر از میانگین کشوری است به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ براساس داده های اعلام شده از سوی مراکز رسمی آماری کشوری میانگین شاخص فلاکت در […]

 مهاباد – بالویز” سفیر “ بر اساس داده های اعلام شده از سوی مرکز آمار کشور ، آذربایجان غربی وضعیت و شاخص فلاکت آن کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ براساس داده های اعلام شده از سوی مراکز رسمی آماری کشوری میانگین شاخص فلاکت در کشور به ۴۵٫۵ درصد رسیده است که نشان دهنده وضعیت نامناسب تورم و بیکاری در ایران است. در این میان آذربایجان غربی وضعیت مناسب تری دارد و شاخص فلاکت آن کمتر از میانگین کشوری است. این استان با نرخ فلاکت ۴۳٫۹ درصد در رتبه ۲۴ کشور قرار گرفته است.

اما وضعیت برخی استان ها از جمله لرستان، کوردستان و ایلام از میانگین کشوری هم بسیار بدتر است.

شاخص فلاکت مجموع دو شاخص «بیکاری» و نرخ «تورم» را نشان می دهد و هر چه میزان آن بالاتر باشد، نشان می دهد نرخ بیکاری بالاتر و تورم نیز بالاتر بوده است. بر اساس این آمار در حالی که میانگین کشوری این شاخص ۴۵٫۵ درصد اعلام شده است که شاخص فلاکت در استان لرستان با ۵۵٫۶درصد بدترین وضعیت را در ایران دارد و استان کوردستان با ۴٫۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری، ۵۰ درصد است و در رتبه پنجم کشوری قرار گرفته است و دیگر استان مرزی و کوردنشین کشور ایلام؛ نیز با نرخ ۵۰٫۳ درصد در رتبه سوم بعد از لرستان  و چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

استان کرمانشاه هم با شاخص ۴۸٫۷ درصد در رتبه نهم کشور قرار گرفته است و استان خراسان شمالی با ۴۷درصد، حدود ۱٫۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۲/۳۱ – ۱۶:۵۰