زکات فطریه هر نفر در مهاباد ۷۵ هزار ریال است

مهاباد – بالویز ” سفیر” امام جمعه مهاباد گفت: مجمع روحانیون این شهرستان میزان زکات فطریه روزه‌داران را در سال جاری برای هر نفر ۷۵ هزار ریال تعیین کرده است. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” ماموستا عبدالسلام امامی اظهار داشت: اعضای مجمع روحانیون این شهرستان همچنین میزان کفاره فدیه برای هر روز […]

مهاباد – بالویز ” سفیر” امام جمعه مهاباد گفت: مجمع روحانیون این شهرستان میزان زکات فطریه روزه‌داران را در سال جاری برای هر نفر ۷۵ هزار ریال تعیین کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” ماموستا عبدالسلام امامی اظهار داشت: اعضای مجمع روحانیون این شهرستان همچنین میزان کفاره فدیه برای هر روز را نیز ۷۰ هزار ریال تعیین کردند.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ حداقل فطریه است، اضافه کرد: با توجه به اینکه زکات فطریه و کفاره فدیه به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود مومنان توانمند و خانواده‌هایی که استطاعت مالی بیشتری دارند، می‌توانند بیشتر از این مبلغ را به نیازمندان پرداخت کنند.

امام جمعه مهاباد اظهار داشت: پرداخت زکات فطریه واجب بوده و تنها مختص روزه‌داران نیست و افرادی که در ماه رمضان امسال به هر دلیل روزه نگرفته‌اند نیز مکلف به پرداخت آن هستند.

ماموستا «امامی» گفت: فلسفه پرداخت فطریه کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت جامعه است از این رو این کمک‌ها باید قبل از عید سعید فطر پرداخت و به دست خانواده‌های نیازمند برسد.

وی اضافه کرد: زکات فطریه براساس فقه «امام شافعی» باید سه کیلوگرم از قوت غالب مردم هر منطقه تعیین شود، اما برخی علمای دینی بر این باور هستند که این قوت به پول تبدیل شود و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

پرداخت زکات فطریه از واجبات دین مبین اسلام است که از لحظه غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان بر هر مسلمان روزه‌داری واجب می‌شود و سرپرست خانواده باید برای خود و تمامی کسانی که نان‌خور او هستند، زکات فطره پرداخت کند.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “  – ۹۹/۰۲/۳۰ – ۸:۰۸

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)