خانواده خیر بوکانی ساخت مدرسه سه كلاسه در يكی از روستاهای بوکان را آغاز می کنند.

مهاباد – بالویز (سفیر) خانواده مرحوم خدیجه گروه معلم خوشنام و خیر بوکانی ساخت مدرسه سه كلاسه در يكی از روستاهای بوکان را آغاز می کنند. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” ، خانواده خیر، با حضور در اداره آموزش و پرورش اعلام كردند در يكی از روستاهای محروم اين شهرستان يک […]

مهاباد – بالویز (سفیر) خانواده مرحوم خدیجه گروه معلم خوشنام و خیر بوکانی ساخت مدرسه سه كلاسه در يكی از روستاهای بوکان را آغاز می کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” ، خانواده خیر، با حضور در اداره آموزش و پرورش اعلام كردند در يكی از روستاهای محروم اين شهرستان يک مدرسه سه كلاسه به اسم مرحومه_خديجه_گروه ، يكی از معلم خوشنام شهرستان بوكان خواهند ساخت.

اين مدرسه سه كلاسه توسط خانواده خیر گروه ،در فاصله زمانی ٤ ماه در زمينی به مساحت ٥٠٠ متر و زير بنای ١٧٠ متر مريع و با اعتبار ٤٠٠ ميليون تومان تا قبل از شروع سالتحصيلی جديد ساخته خواهد شد و در اختيار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

مرحوم خديجه گروه يکی از معلمان خوشنام شهرستان بوكان بود، كه ٣١ سال در مناطق محروم شهرستان بوكان در سمت های آموزگاری، دبيری، معاونت و مديريت خدمات شايان و فراموش نشده ای در اين منطقه انجام دادند.

شهرستان بوکان  بر سر جاده ترانزیتی غرب و در منطقه تقریباً کوهستانی و معتدل قرار گرفته که از جهت شمال به شهرستان میاندوآب و از جنوب به شهرستان سقز و از شرق به شهرستان شاهین‌دژ و از غرب با شهرستان مهاباد و از جنوب غرب شهرستان سردشت (شهرربط) همسایه‌است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان بوکان بالغ بر ۲۵۱٬۴۰۹ نفر بوده‌است، که از این تعداد ۱۹۳٬۵۰۱ نفر ساکن در شهر بوکان و شهرسیمینه با ۱٬۳۴۵ نفر جمعیت و تعداد ۵۶٬۵۶۳ نفر در نقاط روستایی ساکن می‌باشند.

شهرستان بوکان (شهر بوکان و توابع آن) سومین شهرستان استان آذربایجان غربی از لحاظ جمعیت بعد از شهرستان‌های ارومیه و خوی است. همچنین این شهر ۵۱ امین شهر پرجمعیت ایران و ۲۴۲۳ امین شهر پرجمعیت جهان است

شهرستان بوکان دارای ۲۰۱ روستا است که از این تعداد ۲۵ روستای آن متروکه است.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۲/۲۰ – ۱۶:۲۱

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)