بیش از ۴۰ درصد صاحبان صنوف کم ریسک آذربایجان‌غربی در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند

مهاباد – بالویز( سفیر) صاحبان صنوف کم ریسک آذربایجان غربی ضروری است، جهت ادامه فعالیت خود باید در سامانه سلامت نام نویسی کنند  به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت‌نام ۴۰ درصد صاحبان صنوف کم ریسک آذربایجان‌غربی در سامانه سلامت، گفت: صاحبان […]

مهاباد – بالویز( سفیر) صاحبان صنوف کم ریسک آذربایجان غربی ضروری است، جهت ادامه فعالیت خود باید در سامانه سلامت نام نویسی کنند 

به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت‌نام ۴۰ درصد صاحبان صنوف کم ریسک آذربایجان‌غربی در سامانه سلامت، گفت: صاحبان صنوف کم ریسک برای ادامه فعالیت خود باید در این سامانه نام‌نویسی کنند.

بهنام شهدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: ضروری است تا پایان فروردین ماه بقیه فعالان صنوف کم ریسک برای ادامه فعالیت خود در این سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: اگر صاحبان صنوف در سامانه سلامت ثبت‌نام نکنند، از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

وی با انتقاد از برخی افراد و سودجویان به خاطر افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در این ایام، بیان کرد: افزایش قیمت کالا و خدمات ممنوع است و با افرادی که بخواهند از شرایط کنونی سوء استفاده کنند و آرامش روانی بازار را بر هم بزنند، به شدت برخورد می‌شود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: اصناف بدون ثبت‌نام در سامانه سلامت اجازه فعالیت دوباره ندارند.

سعید مینایی‌مهر افزود: ثبت‌نام نکردن در این سامانه منجر به صادرنشدن مجوز فعالیت و یا در صورت فعالیت، موجب توقف فعالیت واحد کاری اصناف خواهد شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و اجرای گام دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن حمایت از فعالیت اصناف، صنایع، ادارات، سازمان‌ها و سایر ارگان‌ها با اولویت صیانت از سلامت کارکنان و مشتریان و همچنین جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا اقدام به راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام اصناف و صنایع به آدرس salamat.gov.ir کرده است.

همه مشاغل کم‌خطر برای شروع فعالیت باید در این سامانه نام‌نویسی کرده ، پس از تأیید تعهدنامه و دریافت کد بهداشتی و نصب آن در واحد صنفی می‌توانند فعالیت نمایند.

آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، مراکز بازی و تفریحی، قهوه‌خانه‌ها، هتل‌ها، باشگاه‌های ورزشی، سینماها و مراکز فرهنگی فعالیت‌های پرخطر هستند.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” – ۹۹/۰۱/۲۸ – (۱۳:۰۰)