نامزدهای کسب مقام بهترین عکس های خبری جهان

مهاباد – بالویز ( سفیر ) -در میان نامزدهای کسب مقام بهترین عکس های خبری جهان در سال ۲۰۲۰که از سوی نهاد ورلد پرس فوتو معرفی شدند عکسی از دریاچه ارومیه دیده می شود نامزدهای کسب مقام بهترین عکس خبری جهان در سال ۲۰۲۰ از سوی نهاد ورلد پرس فوتو معرفی شدند. به گزارش سرویس […]

مهاباد – بالویز ( سفیر ) -در میان نامزدهای کسب مقام بهترین عکس های خبری جهان در سال ۲۰۲۰که از سوی نهاد ورلد پرس فوتو معرفی شدند عکسی از دریاچه ارومیه دیده می شود

نامزدهای کسب مقام بهترین عکس خبری جهان در سال ۲۰۲۰ از سوی نهاد ورلد پرس فوتو معرفی شدند.

به گزارش سرویس خبری فرهنگی و هنری ،پایگاه تحلیلی “بالویز “، جایزه مسابقه ورلد پرس فوتو (World Press Photo) هر ساله به عکاس بهترین عکس خبری سال اهدا می‌شود. عکس‌های منتخب از میان عکس‌هایی که به رویدادهای خبری مهم سال پرداخته اند انتخاب می‌شوند.

برنده جایزه بهترین عکس خبری جهان در مراسمی در آمستردام در روز ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) معرفی خواهد شد.

در یکی از عکس ها که به وسیله یاسویوشی چیبا گرفته شده است، مرد جوانی در حال خواندن شعر در تاریکی سراسری در شهر خارطوم پایتخت سودان در ۱۹ ژوئن دیده می‌شود.

یکی از عکس‌های برگزیده زن عزاداری را به تصویر می‌کشد که در محل سقوط هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی، از غم بر صورت خود خاک می‌پاشد.

عکس دیگر احمد ابراهیم یک جنگجوی کرد زخمی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه را در حال ملاقات در بیمارستانی در حسکه سوریه نشان می دهد. دختر ابتدا از وارد شدن به اتاق پرهیز داشت چرا که از مشاهده سوختگی‌های بدن پسر وحشت زده شده بود اما به درخواست پرستار به اتاق آمد تا با پسر گفتگوی کوتاهی داشته باشد.

تصویر عکسی از دانشجویان معترض در الجزایر را نشان می‌دهد که در ۲۱ ماه مه علیه رئیس جمهور این کشور تظاهرات کردند از دیگر عکس های برگزیده است.

در یک عکس دیگر فرد تاجری در نمایشگاه بین‌المللی دفاعی در ابوظبی امارات دو نارنجک‌انداز ضدتانک را بیرون می‌برد.

عکس بعد یک دختر ارمنی ۱۵ ساله را روی ویلچر در اردوگاه پناهجویان پودکوا لسنا در لهستان نشان می‌دهد، بعد از آنکه از مرحله روانی وحشت‌زدگی حاصل از سندروم وادادگی بیرون آمده است.

سلفی گرفتن یک دختر در دریاچه ارومیه نیز از دیگر عکس های برگزیده و نامزد کسب مقام بهترین عکس خبری جهان در سال ۲۰۲۰ است.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز -۹۸/۱۲/۱۱