لغزندگی در گردنه های مهاباد /کاهش دید افقی کمتر از ۵۰متر

مهاباد- بالویز– به علت بارش برف در گردنه های مهاباد و مه غلیظ ،تردد خودرو بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست به گزارش پایگاه خبری ” بالویز ” رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: تردد در گردنه‌های این شهرستان به دلیل بارش برف و لغزندگی بدون زنجیرچرخ ممکن نیست. محسن خادمی […]

مهاباد- بالویز– به علت بارش برف در گردنه های مهاباد و مه غلیظ ،تردد خودرو بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست

به گزارش پایگاه خبری ” بالویز ” رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: تردد در گردنه‌های این شهرستان به دلیل بارش برف و لغزندگی بدون زنجیرچرخ ممکن نیست.

محسن خادمی اظهار داشت : بارش برف و تداوم آن ، باعث لغزندگی جاده‌ها شده است به صورتی که تردد خودروها در گردنه‌های «جواله‌رشان»، «کاولان» و «زمزیران» در محور مهاباد – سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد – بوکان را سخت کرده است.

وی افزود: به علت رطوبت هوا و مه غلیظ، دید افقی نیز در گردنه‌های این شهرستان به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته و در سایر محورها نیز به کمتر از ۲۰۰ متر رسیده که رانندگان باید هنگام تردد ضمن احتیاط کامل از چراغ مه‌شکن نیز استفاده کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد افزود: عوامل راهداری عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را در تمامی محورها آغاز کرده‌اند اما با توجه به برودت هوا و تداوم بارش‌ها، سطح جاده‌ها بسیار لغزنده است.

خادمی اظهار کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد – سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد – بوکان) فعال است.

وی با اشاره به انباشت یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد فعالیت این سامانه بارشی تا روز دوشنبه در منطقه تداوم خواهد داشت و فعالیت خود را به صورت بارش برف و مه گرفتگی صبحگاهی نشان خواهد داد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

مهاباد- پایگاه خبری بالویز- ۹۸/۱۰/۲۹