هشدار رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی در خصوص کمک های مالی به سیل زده گان

مهاباد- بالویز – رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در خصوص سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی در پوشش کمک های مالی به سیل زدگان هشدار  داد. به گزارش پایگاه خبری ” بالویز ”   سرهنگ نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در تشریح این هشدار اظهار داشت : با توجه به جاری شدن سیل دراستان های […]

مهاباد- بالویز – رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در خصوص سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی در پوشش کمک های مالی به سیل زدگان هشدار  داد.

به گزارش پایگاه خبری ” بالویز ”   سرهنگ نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در تشریح این هشدار اظهار داشت : با توجه به جاری شدن سیل دراستان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و نیاز مردم این استان ها به کمک های مردمی، برخی از مجرمین با انتشار تصاویر در شبکه های اجتماعی احساسات کاربران را جهت کمک به همنوعانشان تحریک کرده وبا هدایت آنها به درگاه های جعلی، با سرقت اطلاعات حساب بانکی آنها نسبت به برداشت از حسابشان اقدام می نمایند.
وی افزود : هموطنان برای هرگونه واریز کمک های مالی خود به سیل زدگان استان های سیستان وبلوچستان و هرمزگان، فقط از طریق ارگان های ذی صلاح اقدام کرده و از پرداخت های اینترنتی در این گونه صفحه ها خودداری کنند.
سرهنگ نصرتی ادامه داد: کاربران به ویژه در شبکه های اجتماعی چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به مراجع معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند. متاسفانه این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به سیل زدگان حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به سیل زدگان را به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع داده و از آنان خواست در صورات مواجهه با هر گونه موارد مشکوک و غیر قانونی در فضای مجازی موضوع را از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

مهاباد- پایگاه خبری بالویز -۹۸/۱۰/۲۸