واکنش ترکیه و قطر به اقدام آمریکا علیه سپاه

ترکیه و قطر مخالفت‌شان را با تصمیم وقیحانه رئیس‌جمهوری آمریکا در گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی اعلام کردند. به گزارش بالویز؛ «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری‌اش «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» اعلام کرد: «ایالات متحده تصمیمی یکجانبه علیه سپاه پاسداران انقلاب […]

ترکیه و قطر مخالفت‌شان را با تصمیم وقیحانه رئیس‌جمهوری آمریکا در گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی اعلام کردند.

به گزارش بالویز؛ «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری‌اش «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» اعلام کرد: «ایالات متحده تصمیمی یکجانبه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را صادر کرد که در راستای تحریم‌ها و فشارهایش علیه ایران اعمال می‌شود. ما تأکید و تکرار می‌کنیم که این تصمیم از سوی واشنگتن صادر شده است و نمی‌توان آن را تعمیم داد.»

چاووش‌اوغلو افزود: «هیچ دولتی نمی‌تواند نیروهای مسلح کشور دیگری را سازمانی تروریستی اعلام کند. ما همچنین مخالف صدور قطعنامه‌های یک‌جانبه هستیم.»

وزیر خارجه ترکیه افزود: «مشابه چنین اقدامی می‌تواند به بی‌ثبات کردن منطقه بینجامد.»

از سوی دیگر، وزیر خارجه قطر نیز اظهار داشت: «اختلافات میان کشورها بایستی از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.»

آل‌ثانی گفت: «ایران یک کشور با شرایط اقلیمی و جغرافیای مختص خود است و ما به عنوان کشورهای همجوار با این کشور باید به ملاحظات این کشور، خواه با سیاست‌های آن مخالف و خواه موافق باشیم، نگاه کنیم.»

وی افزود، اختلافات موجود با ارتش ایران یا ارتش هر کشور دیگری نباید از طریق اعمال تحریم‌ها حل و فصل شود.

کاخ سفید، روز دوشنبه در اقدامی خصمانه و ضد ایرانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داد؛ اقدامی که البته بدون پاسخ نماند و شورای عالی امنیت ملی ایران بلافاصله ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و شرق آفریقا موسوم به سنتکام و تمام نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.

منبع: تسنیم
رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)